in cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu in cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu

in cairns

Door: bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 September 2007 | Australië, Cairns

Hey familie, frienden, en fans

Ik ben nu al een paar dagen in Cairns. De eerste dag heb ik voornamelijk geslapen, omdat de reis nogal vermoeiend was. Maar ik ben wel trots op me zelf dat ik aangekomen ben. Moest 2 keer overstappen dus veel borden volgen en overal op tijd zijn en dat is niet echt mijn ding. De volgende dag heb ik de stad verkent. Er wonen hier iets van 250.000 mensen, maar het kot allemaal nog al klein schalig over. Het hostel ligt aan een boulevard met veel openbaren gelegenheden zoals BBQ's en een zoutwater zwembad (aangezien je niet kan zwemmen in de zee in verbant met krokodillen). Dus het is altijd gezellig druk.

Het centerum bestaat uit reis bureaus en reis bureaus die allemaal de goedkoopste duiken op het Great Barrier Reef aannbieden. Ik heb er nu eentje gevonden waarmee ik waarschijnlijk een tour ga maken. Het is een tweedaagse duik tour op een zeilboot een overnachting op het rif, wat me wel spectaculair lijkt.

Veder is er net buiten de stad een mooi natuur reservaat. Het is een tropisch regenwoud op een berg. Vanaf de top heb de mooi uitzicht over de stad en het vliegveld.

Maar wat ik voornamelijk doe is chillen en lullen met de rest van de backpackers en jesus groepies (een stel mensen die andere mensen proberen te overtuigen dat jezus de enige redding is). De backpacker bevolking is zeer gevarieert zowel in leeftijd en herkomst. Sommige zijn hier voor een paar maanden andere een paar jaar.

Veder heb ik gezocht naar een baantje maar nog geen succes gehad dus sponsers zijn welkom.

Groeten aan iedereen in het kouden en kleine Nederlandje

(Sandy is zeer blij dat ik er ben)

  • 27 September 2007 - 07:12

    Annetje:

    Hé zoontje,
    Na 5 uur prutsen is de computer weer gemaakt (harde schijf helemaal leeg en weer opnieuw opgebouwd....) dus kan ik je weer schrijven. Klinkt goed allemaal! Dat baantje komt wel, gewoon elke dag voor de deur gaan liggen bij het uitzendbureau! Leuk als je die tour gaat maken met de zeilboot! Hoop dat je weer walvissen ziet, foto's maken hoor!! En je hebt een gitaar gekocht, leuk, wat voor een? Ook maar een foto sturen....Succes daar, liefs en kus van mij


  • 27 September 2007 - 11:34

    Jezus:

    Heee Bart, wat mooi dat ze ook in Australie aanhangers van me hebben! Klink goed allemaal, gaaf die duiktocht!
    Ik heb nu een baantje in de thuiszorg, ook leuk... Maar ga zo naar een backpackersbeurs van Kilroy in de stad om mijn volgende reis te plannen, mooie vooruitzichten!
    Heel veel plezier en liefs Agnes (voor de ontwetende lezer)

  • 28 September 2007 - 15:51

    Vinny:

    Hey Bart, klinkt flink relaxed. alleen beetje minder van die krokodillen:(:P. Ik hoop dat ik binnenkort ook met bagage en al zonder problemen weet aan te komen met al dat overstappen enzo. Maar dat heb je idd goed gedaan.

    Veel plezier met duiken, werk zoeken etc. Binnenkort kunnen we die jesus groepies samen wat hollandse nuchterheid bij brengen;).

    Laters Vinny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

halo

15 Maart 2008

naamloos

06 Februari 2008

Byron bay, peren en Melborne

22 December 2007

bloed, heet en tomaten

11 December 2007

Bij Ankie en Pete
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 7361

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: