diving down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu diving down under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu

diving down under

Door: bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 Oktober 2007 | Australië, Cairns

yo mensen

Ik ben verhuisd naar een nieuw hostel, het is niet echt opgeruimt of goed geregelt, maar de mensen zijn veel aardiger. De meesten mensen blijven langere tijd in t hostel en er zijn veel groeps bezigheden zoals piza friday (onbeperkt piza voor iedereen in t hostel voor 3 dollar), en mad monday (een kroegentocht met t hele hostel) waardoor iedereen in t hostel een grote groep is.

Ik ben ook t great barrier reef opgegaan met een grote boot en heb op t reef geslapen (in de boot dus). De eerste dag 3 duiken gemaakt en 1 nacht duik. Veel vissen, schildpadden, mooi rif, enzovoorts. Volgende ochtend een ochtend dive gemaakt, daarom moest ik 6 uur opstaan waar ik niet heel goed in ben, toch vind ik duiken in de ochtend wel de perfecte manier om wakker te worden. Later op de dag nog twee duiken gemaakt en een white tip reef shark gezien, dat was echt heel vet. Ik heb heel wat foto's onderwater gemaakt want mijn buddy had ook een onderwater camera en hij had wat ervaring met onderwater fotografie. Dus dat was ook perfect. Ik ga zo terug naar de duik organisatie van de boot omdat ik heb gehoort dat ze onbetaalt werk hebben op de boot(bedden opmaken en afwassen, yeah) en dan heb ik onderdak, eten en 4 duiken per dag. Dus ik hoop dat ze een plaatje hebben want ander werk vinden lukt nog steeds niet. Ik hoor ook van iedereen dat werk vinden in Cairs vrij lastig is.

Veder heb ik een gitaartje gekregen van pappa en mamma en veel gespeelt met andere backpackers, wat super chill en gezellig is. Dus dat was een zeer goede investering.

Iedereen die niet genoeg heeft aan dit bericht kan me bellen op 0415584970 (moet nog een ausie voorvoegsel voor 0011 volgens mij)

Groeten aan de regen en hopelijk gaat t goed met Ajax, Bart

(over een paar dagen staan alle duik foto's van mij en me buddy op www.dj1.at)

  • 02 Oktober 2007 - 13:17

    Annetje:

    En hier ging je voor................super!!!!!!Wat een foto's!!!!!Echt te gek!Zijn dit jou foto's of van je buddy? Het lijken wel kaarten zo mooi.Hoop voor je dat het lukt op de boot te werken, zou te gek zijn!
    En wij maar proberen je te bellen......onder water heb je blijkbaar geen bereik.We proberen het gauw nog eens!
    Ik mis je erg want sinds de computer opnieuw is geinstaleerd weet ik niet meer hoe of wat. Verder mis ik je niet, maar geniet ik van je foto's en verhalen!
    Dikke kus

  • 02 Oktober 2007 - 21:10

    Jezusje:

    Zoo echt super zeg! Beetje de hele dag duiken lijkt me wel lekker! Ook echt super mooie foto's! Je maakt me nu al jaloers :p
    We gaan je snel bellen, als je niet onder water tussen de vissen zit...
    xxx je lieve kleine zusje

  • 02 Oktober 2007 - 21:22

    Yoe:

    Ik vind je moeder maar hard bart. Ik mis je wel hoor. Begin ook wel een beetje spijt te krijgen dat ik niet iets als jouw heb gedaan. Maarja, hier hebben ze lekker 4 McDonaldsen, dus uiteidelijk ben ik wel beter af. Of wat dacht je van deep fried candybars gast? Tip daar maar aan. Later g.

  • 03 Oktober 2007 - 07:47

    De Telefonist:

    voor diegenen die Bart zouden wilen bellen; kan redelijk goedkoop (10 cent per minuut) via de belgigant: 09001230010, en dan het nummer van Bart 0061 4155 84970

  • 03 Oktober 2007 - 11:35

    Remsamen:

    Hoi Bart,

    Het klinkt allemaal super! Is het gelukt het werk te krijgen op de boot; wel relaxed dan gratis kunnen duiken ;-). Eerst hebben we van je vaders boek genoten, nu van jouw verhalen. We zijn benieuwd als Vincent er straks bijkomt. We blijven je (en straks jullie), in ook ons favoriete land, volgen. Veel plezier in het ‘no worries land’. René en Marjolijn Mooijman

  • 03 Oktober 2007 - 12:12

    Zoé:

    Hey Bart,
    Jeetje, ik zwijmel helemaal weg bij je foto's en wil zelf ook weer zo snel mogelijk reizen! Geniet daar zoveel je kan en ik geniet lekker met agnes op de marnixstraat met je mee!
    Liefs,
    Zoé

  • 03 Oktober 2007 - 17:12

    Sheila:

    hey hey...sounds like your gaving a really gd time in aussie land!!
    ajax isnt doin so well tho =P

  • 08 Oktober 2007 - 14:25

    Agnes:

    Heee Bartje, heeeeeel veel plezier op de boot en met duiken! Maak maar veel mooie foto's. Ik probeerde je te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Als je nu tijdens het duiken een vis vangt, kan je die daarna met het bedden opmaken onder de lakens van een gast leggen, dat maakt het werk wat grappiger.... Liefs

  • 08 Oktober 2007 - 14:28

    Agnes:

    Oh ja, je kan op waarbenjij.nu instellen dat al je vrienden een email krijgen als jij een bericht plaatst. Je kan dan de emailadressen van de mensen waarvan jij wilt dat ze een bericht krijgen invoeren op de site. Is wel handig, want ik check iedere 3 minuten of je nieuwe foto's of verhalen plaatst... veel plezier, laters jezus

  • 17 Oktober 2007 - 16:54

    Grote Agnes:

    Bart, ben reuze trots op je. Je hebt het al goed voor elkaar. Vooral die gitaar en het sfeertje dat dat geeft klinkt goed. Heb net met Annetje en Tibo op het Katwijkse strand genoten van de golven en de wind. Niels heeft een blessure opgelopen met hard schieten, met Quickboys C1 gaat het nu dus wat minder, met Ajax, tja dat weet ik niet. Veel liefs! Agnes en family

  • 19 Oktober 2007 - 22:49

    Wouter:

    Hey man,

    je gaat naar Brisbane? daar is the valley erg goed voor uitgaan. Ik zat in Banana Benders, net buiten het centrum, zij zorgen ook voor werk enzo, wel vrij goed hostel voor de prijs, maar je moet hun bier kopen wat wat duurder is.
    Verder is de klif bij Kangaroo Point (zo origineel!!) erg leuk, als je touwen enzo hebt kan je daar klimmen, anders lekker bbq'en langs de rivier en foto's maken van de skyline.

    Hoorde dat Sam en Roy waarschijnlijk daarheen gaan. Zou wel tof zijn als je ze in Melbourne of ergens kan zien dan. Een aantal weekjes rondrijden met z'n vieren in een auto'tje zou geen straf zijn, richting the Great Ocean Road ofzo.

    Kijk je wel eens bij Rinze? Hij schrijft op Hyves wat verhaaltjes, gewoon zoeken op Rinze Hesselink en dan vind je het, je hoeft daarvoor niet ingelogd te zijn.
    Hij was uit m'n hoofd begin november in Australie, houd maar even in de gaten of je elkaar toevallig kan treffen.

    Hier alles ze gangetje. Ben klaar met werk op texel, heb op de laatste avond dat ze open waren de overgebleven biervaten genuttigd. Je krijgt veel groeten van Siem & Simone.
    Ben druk met studie en studievereniging, maar wel leuk. Denk wel minder leuk dan op een bootje rondcruisen in Cairns of Asie (Rinze), dus geniet er maar van.

    Groeten aan de visjes en de vogeltjes,
    Wouter

  • 25 Oktober 2007 - 11:58

    Marie:

    hey, leuke fotos! waar ben je nu? volgens wouter in brisbane? brissie is in ieder geval een leuk stadje, ik vond het daar wel relaxt. en hoe reis je eigenlijk? met de bus of heb je een eigen auto? als je een eigen auto hebt: even opletten, alsjeblieft... ;-)
    liefs (en ook de groeten aan australie!)

  • 29 Oktober 2007 - 21:28

    Annetje:

    Hé Bart, schrijf eens een nieuw verhaal, dit verhaal kennen we nu wel weer!! Kus, (dikke kus als je weer wat hebt geschreven)

    Voor alle onwetenden: Bart is zijn mobiel kwijt (kan tussen de troep op zijn kamer liggen zoals hij zelf aangaf maar zoeken is nog niet gelukt; te druk met zwemmen, gitaar spelen etc), sms-en heeft dus geen zin.........

  • 02 November 2007 - 21:39

    Yoe:

    luister naar je mama, ik begon me zojuist af te vragen of je nog leefde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

halo

15 Maart 2008

naamloos

06 Februari 2008

Byron bay, peren en Melborne

22 December 2007

bloed, heet en tomaten

11 December 2007

Bij Ankie en Pete
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7366

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: