Bij Ankie en Pete - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu Bij Ankie en Pete - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Capitain - WaarBenJij.nu

Bij Ankie en Pete

Door: bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 December 2007 | Australië, Sydney

Yo lezers,

Van uit Brisbane waren Vincent en ik van plan om naar Moreton Island of Stradie Island te gaan. Maar omdat Vincent z’n duik licence wou halen, zijn we op advies van een local naar Town 1770 gegaan (5 uur noord van Brisbane). Onderweg zijn we langs Matheus en Sam (die gozers met wie ik de auto had gekocht) gegaan. Ze zitten op een camping aan een rivier in Bundaburg. Hier hebben ik en Vincent twee dagen zitten vissen. Vooral de eerste dag had een zeer matige opbrengst. Met twee visjes en heel veel honger gingen we naar huis. Vooral na ‘t schoonmaken van de vis blijft er vrij weinig over. De tweede dag hadden we meer ervaring of meer geluk, in iedergeval meer vissen. Maar ook nu weer bleef er maar weinig vis over in verhouding tot de tijd en moeite die we aan t wachten, vangen, schoonmaken en klaarmaken hebben besteed. Volgende keer gewoon weer burgers halen.

Eerst moest Vincent een dokters verklaring hebben dus moesten we een paar dagen wachten. Daarom zijn we door gereden naar Bonye Island waar Ankie en Pete nu wonen. Het is hier echt super chill. Omdat Ankie en Pete de buurt goed kennen, hebben ze ons gelijk mee getrokken naar de mooie strandjes in de buurt en ons geintroduceert aan hun buren en vrienden. Het is leuk om de echte aussies te ontmoeten. Ook is een echt bed, een koud biertje en goed avond eten wel eens lekker.

Gisteren zijn we naar een krokodillen boederij gegaan. Als je bij de meertjes aankomt zal je zweren dat ze leeg zijn maar als voedings tijd begint kommen valk voor je voeten op eens 7 meter lange krokodillen boven. Die beesten zijn angstaanlagent snel sterk en dodelijk. Toch vonden ik en Vinny eergistere indrukwekkender. Toen zijn we bij een vriend van Ankie en Pete langs geweest. Deze gozer verzamelt slangen. Hij heft er een stuk of vijf. Ze zijn allemaal tam, maar toch is t een leguber gevoel om een wurg slang om je nek te hebben. Nadat we bijde een 2 meter lange slang om onze nek hadden gehad en we probeerde te ontspannen met een biertje, kwam er nog een vriendin van Ankie langs. Deze had een nog langere slang bij zich. Zeker 3 meter en volgens Vinny: ‘’zeker veel te fuckin lang.’’ t zijn mooie beestjes maar ik heb toch liever een iets minder dodelijke hond als huisdier.

Nu zijn onze plannen om ff te werken in Bundaburg om vervolgens door te racen naar Sydney voor kerst en oude en nieuw. Maar er is een grote kans dat onze plannen weer veranderen.

Groeten aan t thuis front van Ankie en Pete en natuurlijk van Vincent en mij.

(check vinny47.waarbenjij.nu voor meer)

• 11 December 2007 - 09:22

Annetje:

Blj dat ik thuis ben..................met 2 hele lieve honden als huisdier. Jip is de leukste hond die je je kan wensen! Heel veel liefs aan Ankie en peter!! Kus van mij

• 11 December 2007 - 19:00

Rene En Marjolijn:

Hey, kunnen jullie niet gewoon op die tomatenfarm gaan werken?! Iets meer ontspannen en levert nog geld op ook ;-). Maar wel stoer dat jullie dat allemaal gedaan hebben. Wij doen het jullie absoluut niet na. Veel plezier met wat jullie dan ook gaan doen.

• 17 December 2007 - 22:25

Wouter:

Hey,
    ben je al aan het werk? Volgens mij hebben ik en Marie ook voor Bill gewerkt, is dat bij Riverview?
    Zou daar wel warm zijn nu, hier vriest het behoorlijk, sommige gaan al het ijs op, hoop op sneeuw met verjaardagen en kerst.
    Haal je het nog om met kerst in Sydney te zijn? Zo niet, je kan waar je dan ook bent vast ook wel een bbq op het strand hebben op kerstavond. Nieuw jaar is daar wel erg leuk, maar wel heel erg druk.
    Groeten daar

• 20 December 2007 - 07:50

Agnes:

Heee Bartje, mooie foto's hoor! Leuk he dat we kunnen communiceren via onze sites? Hier gelukkig nog geen slang gezien.... Ik vind het wel zielig voor je dat je op een tomatenfarm moet werken, gezien dat ongeveer het enige is dat je je hele leven al niet lust! Maar goed, misschien begin je voor die tomaten nu wel een bepaalde liefde te ontwikkelen...
    Ik ben nu in een hele heilige stad, heel bijzonder. Veel guru's, koeien en tempels.
    Veel plezier daar! Kus